„Zielone światło” dla budowy odcinka trasy S7 przechodzącego przez Nową Hutę

Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację ponad 18-kilometrowego odcinka od węzła Widoma do węzła Igołomska w Krakowie. W ramach tej inwestycji na terenie Nowej Huty powstaną dwa węzły komunikacyjne - jeden w miejscu skrzyżowania trasy z ulicą Kocmyrzowską, drugi – w rejonie ulicy Gustawa Morcinka.

Wydany „zrid” dotyczy budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kraków, a dokładnej odcinka realizacyjnego nr III o długości 18,296 km od węzła „Widoma” (bez węzła) do węzła „Igołomska” (bez węzła) w Krakowie. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że inwestor może od razu przystępować do prac. Odcinek, według założeń, ma być gotowy na przełomie 2023,2024 r.

 

Zakres inwestycji obejmuje wykonanie między innymi:

 

– budowę drogi ekspresowej S7 od km 640+600 do km 658+896, 30 o długości 18,296 km, o przekroju 2×2 (na terenie powiatu krakowskiego) i 2×3 (na terenie miasta Krakowa), z pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy, z pasami awaryjnymi o szerokości 2,5 m oraz z obustronnymi poboczami; pomiędzy jezdniami zaprojektowano pas dzielący o szerokości 12 m (w tym obustronne opaski o szerokości 0,5 m) na terenie powiatu krakowskiego oraz 5 m (w tym obustronne opaski o szerokości 0,5 m) na terenie miasta Krakowa;



– budowę węzła drogowego „Łuczyce” w miejscu krzyżowania się drogi ekspresowej S7 z istniejącą drogą powiatową nr 2152K;

– budowę węzła drogowego „Raciborowice” w miejscu krzyżowania się drogi ekspresowej S7 z istniejącą drogą powiatową nr 2293K;

– budowę węzła drogowego „Kraków – Mistrzejowice I” w miejscu krzyżowania się drogi ekspresowej S7 z projektowaną drogą ekspresową S52;

– budowę węzła drogowego „Kraków – Mistrzejowice II” w miejscu krzyżowania się drogi ekspresowej S7 z drogą powiatową nr 2212 ul. Okulickiego;

– budowę węzła drogowego „Kraków – Grębałów” w miejscu krzyżowania się drogi ekspresowej S7 z drogą wojewódzką nr 776 ul. Kocmyrzowska;

– budowę i przebudowę dróg: drogi wojewódzkiej nr 776, dróg powiatowych, gminnych oraz budowę jezdni dodatkowych;

– budowę dróg awaryjnych;

– budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostów, estakady, przejść dla zwierząt, przepustów);

– budowę i przebudowę linii tramwajowej;

– relokację schronu amunicyjnego fortu „Dłubnia”;

– budowę ekranów akustycznych;

– budowę zbiorników retencyjnych;

– budowę chodników i ścieżek rowerowych;

– budowę lub przebudowę sieci uzbrojenia terenu.




Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *