Strażnicy miejscy sprawdzali jak przedsiębiorcy przestrzegają zasad Parku Kulturowego

Strażnicy miejscy kontrolują jak nowohuccy przedsiębiorcy dostosowują się do zapisów uchwała o Parku Kulturowym Nowa Huta, która weszła w życie w listopadzie. Efekt jest taki, że sprzed sklepów i lokali usługowych zniknęły tzw. potykacze i inne nośniki reklamowe.

Strażnicy w pierwszych dniach kontroli wzięli pod lupę głównie lokale handlowe i usługowe na terenie osiedla Handlowego, gdzie przed budynkami napotkali sporo tzw. potykaczy. Nowe przepisy, które reguluje uchwała zabraniają wystawiania na zewnątrz lokali takich reklam.Na razie obyło się bez mandatów. Przypomnijmy, obiekty i elementy już istniejące powinny zostać dostosowane do warunków Parku Kulturowego do 29 maja 2021 r.



„29 listopada 2020 roku weszła w życie Uchwała o Parku Kulturowym Nowa Huta, której celem jest ochrona krajobrazu kulturowego, zabytków oraz historycznego układu urbanistycznego Nowej Huty. Regulacje w niej zawarte dotyczą m.in. działalności usługowej w ogródkach gastronomicznych, działalności handlowej i usługowej, organizacji imprez, umieszczania tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz reklam, instalowania urządzeń na elewacjach frontowych budynków oraz oświetlenia” – czytamy na profilu facebookowym krakowskiej straży miejskiej.




Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane