Zajezdnia tramwajowa w Nowej Hucie z panelami fotowoltaicznymi na dachu

Budowa nowej hali obsługi tramwajów na której dachu umieszczone zostaną panele fotowoltaiczne, przebudowa torów budowa zadaszenia nad torami postojowymi - takie zmiany czekają zajezdnię w Nowej Hucie.

 

W zajezdni tramwajowej Nowa Huta zakończył się pierwszy etap budowy torów postojowych, które już w przyszłym roku będą służyć nowym niskopodłogowym tramwajom firmy Stadler. W sobotę, 1 czerwca w obecności Jacka Majchrowskiego Prezydenta Miasta Krakowa Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA wręczył przedstawicielowi generalnego wykonawcy oficjalny dokument przekazania terenu budowy pod kolejny etap inwestycji. Odebrał go Jacek Lech – Dyrektor Oddziału Południowego firmy Budimex.

 


Dzięki temu już w poniedziałek 3 czerwca na tym terenie będą wykonywane prace przy budowie kolejnych czterech torów postojowych dla tramwajów.
– Inwestycje w tej nowohuckiej zajezdni będą kontynuowane przez najbliższe lata. Bzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu. Ogłaszam to wszystko z dużą satysfakcją, bo w tym roku świętujemy przecież 70-lecie Nowej Huty, a ta zajezdnia służy przede wszystkim tej części Krakowa – powiedział Jacek Majchrowski, prezydent Miasta Krakowa.
Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to kontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.




– Tylko w ostatnich kilku latach na modernizację Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie MPK wydało prawie 50 mln zł. Oddając do eksploatacji w 2017 roku halę obsługi tramwajów z nowoczesną myjnią zadbaliśmy o to, aby funkcjonował w niej zamknięty obieg z wykorzystaniem wody deszczowej z oczyszczalnią. Teraz planujemy wydać podobną kwotę ok. 50 mln zł na rozbudowę infrastruktury dbając o to, aby energia potrzeba dla funkcjonowania tej zajezdni pochodziła z odnawialnych źródeł – podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

 


Pierwsze prace nad koncepcją i projektem przebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęły się w 2012 roku. Pięć lat później w lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować hala obsługi tramwajów z nowoczesną ogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. W tym samym roku został także oddany budynek hali z tokarką podtorową, dzięki której pracownicy MPK mogą dbać o odpowiednią jakość powierzchni obręczy kół tramwajowych. 1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW. Jednocześnie zostały już ustawione pierwsze słupy, które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.




Info/ Zdj. MKP

Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *