Wokół CH Czyżyny pojawiły się rośliny przyjazne… pszczołom
Teraz przestrzeń przed centrum handlowych zyskuje bujną zieleń. Wszystko za sprawą aż 68 donic z roślinnością, które stanęły wzdłuż budynku oraz w strefie chill out. To właśnie w nich zasadzono m.in. bukszpany wiecznozielone, sosny kosodrzewiny, sosny czarne, hortensje, karłowe świerki, a także, róże okrywowe i świdośliwy (tzw. gołębie jagody).
Rośliny mają być nową ozdobą centrum handlowego, ale nie tylko. Trzy posadzone gatunki przyjazne są pszczołom, to tzw. rośliny miododajne. Oznacza to, że w okresie swojego kwitnienia wiosną i latem, mogą stać się źródłem surowców potrzebnych owadom do produkcji miodu. Co więcej, świdośliwa z racji jadalnych owoców, to także źródło pożywienia dla ptaków.
– Decydując się na żywą roślinność postawiliśmy sobie dwa cele. Jednym z nich była estetyka dekoracji, stąd obecność roślin ozdobnych. Drugim miała być przyjazność owadom. Dlatego oprócz krzewów, w stworzonych przez ogrodników kompozycjach pojawiły się także rośliny bujnie kwitnące. Tym samym stworzyliśmy pszczołom środowisko, w którym znajdą pożywienie i nektar, dokładając coś od siebie do akcji ratowania pszczół – mówi Elwira Pyrkowska, przedstawicielka właściciela CH Czyżyny.
Donice przed CH Czyżyny ustawiono w 4 strefach. Można je znaleźć wokół parkingu, przed wejściami do centrum handlowego, wzdłuż fasady obiektu, a także w zewnętrznej strefie wypoczynku. Nowa aranżacja otoczenia jest częścią większych zmian, jakie od pewnego czasu zachodzą w CH Czyżyny.
Tylko w ciągu ostatniego roku to jedno z najstarszych krakowskich centrów handlowych zyskało wiele nowych sklepów. W ofercie pojawiły się m.in. tak popularne polskie i zagraniczne marki jak Flying Tiger Copenhagen, Orsay, Big Star, Diverse, home&you, Pierre Cardin czy kawiarnia Nakielny
– CH Czyżyny przechodzi duże zmiany, które realizowane są wielowymiarowo. Z jednej strony trwają prace nad odświeżeniem oferty i wprowadzeniem nowych marek. Z drugiej strony obiekt etapami jest modernizowany. Pojawiają się także nowości, chociażby wspomniana zewnętrzna strefa relaksu i donice z roślinnością, ale także wewnętrzny plac zabaw, strefy wypoczynku na pasażu dające możliwość podładowania urządzeń mobilnych czy biblioteczki bookcrossingowe, dzięki którym mieszańcy Nowej Huty mogą wymieniać się książkami – mówi Pyrkowska.
Na tym jednak inwestor nie poprzestaje. Zwieńczeniem prac ma być nowa nazwa centrum handlowego, a także nowy logotyp.
Komentarze
Nie dodano jeszcze komentarzy.
Dodaj komentarz