Rozbudowa ulicy Igołomskiej – oto plan prac na najbliższe miesiące

W tym roku prace przy rozbudowie ulicy Igołomskiej nabiorą tempa. Na wiosnę ruszą roboty związane z przebudową wiaduktu PKP, kontynuowana będzie także budowa tunelu.

Aby wykonawca mógł realizować prace, konieczne będą zmiany w organizacji ruchu.

W związku z realizacją prac związanych z przebudową wiaduktu PKP zmiany w organizacji ruchu pojawią się na ulicy Czeczeńskiej. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, ale wszystko wskazuje na to, że na długości około 130 metrów obowiązywał będzie ruch wahadłowy.

 

 

W tym roku planowane są również intensywne prace związane z budową tunelu zlokalizowanego w sąsiedztwie tego wiaduktu. Ruch dla pojazdów odbywał się będzie w obu kierunkach po drodze technologicznej. Równocześnie wprowadzone zostanie ograniczenie tonażowe. Możliwość przejazdu będą miały wszystkie pojazdy do 3,5 t oraz pojazdy komunikacji zbiorowej. Pozostałe będą kierowane na objazd ulicą Brzeską.



 

 

W najbliższych miesiącach usunięty zostanie objazd z płyt na odcinku od ul. Giedroycia do pętli autobusowo-tramwajowej w Pleszowie, a na dalszym odcinku do końca wakacji.

 

Zarząd Dróg Miasta Krakowa wyremontuje również most na rzece Wiśle na ul. Brzeskiej. W okresie wakacyjnym należy się więc liczyć z dodatkowymi utrudnieniami, gdyż wprowadzony zostanie na tej ulicy ruch wahadłowy.

 

 

Rozbudowa ul. Igołomskiej jest bardzo ważna z uwagi na to, że stanowi część drogi krajowej nr 79. Inwestycja oprócz poprawy komfortu przejazdu dla osób zmotoryzowanych przewiduje rozwiązania dla pieszych – budowę chodników po obu stronach jezdni, a dla rowerzystów – budowę drogi dla rowerów. W planach jest montaż wiat na przystankach autobusowych. Pojawią się sygnalizacje świetlne, nowe oświetlenie oraz ekrany akustyczne.

 

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa




Polecane Video

Komentarze

Kierowca na Igołomskiej 13.02.19, 15:16:07

Te "drogi technologiczne" na tej budowie nasze samochody mają serdecznie w rurze wydechowej, poruszając się autem po Polsce i świecie, takiej partaniny budowlanej nigdzie nie widziałem jak nam wykonawca zafundował (łącznie z tym przestojem czasowym) jeżdżąc codziennie po tych betonowych wybrakach widzę na oświetleniu (wymienione dwa razy kpl żarówek) i słyszę tapicerce i zawieszeniu jak auto degraduje się, po za tym Panowie budowlańcy my kierowcy doskonale widzimy wasze prace i postępy ;)

MNH 14.02.19, 8:55:55

Wyremontowali przy okazji trakcję w ciągu Igołomskiej, jednak do Kopca Wandy od Placu Centralnego stare trupy ("tramwaje") jeżdżą nie 10 km/h, ale 5 km/h. Pewnie te starocie, zwane tramwajami, z drewnianymi siedzeniami, huśtające na prawo i lewo, zgrzytające w tempie wąskotorówki, idealnie pasują do miasta utopijnego, jakim miała być Nowa Huta. Na spotach miasto prezentuje propagandowy filmik o nowoczesnej komunikacji w Krakowie. Jak to się ma do rzeczywistości, mieszkańcy Nowej Huty dobrze wiedzą.

Mariusz 15.02.19, 19:13:10

A gdyby nasi myślący inaczej radni jednak pomyśleli i przedłużyli szybki tramwaj do Cła i zrobili tam P&R to na długi czas mieli by problem samochodów z tej części powiatu z głowy. Ale niestety nie pomyśleli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *