Przebudowa ulicy Kocmyrzowskie opóźni się o kilka lat. Kontrakt z wykonawcą zostanie rozwiązany?

Długo wyczekiwana inwestycja ponownie napotkała na duże problemy. Wykonawca chciał od miasta zwiększenia kwoty z 97 mln zł na prawie 150 mln. zł na realizację przebudowy. Miasto nie zgodziło się. Aktualnie trwa mediacja między stronami, co do tego na jakich warunkach rozwiązać kontrakt.

Rozwiązanie kontraktu oznacza kolejny przetarg na projekt i budowę drogi, a to oznacza, że nie mieszkańcy poczekają na nową drogę co najmniej kilka lat. Kontrakt na realizację inwestycji miast podpisało z firmą Budimex w 2018 r. Założenia były takie, że prace budowlane ruszą w 2019 r., a po drodze będzie można jeździć do końca 2021 r. Okazało się jednak, że te terminy są całkowicie nierealne. Problemem okazały się m.in. ustalenia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące powiązania miejskiej inwestycji z budową drogi ekspresowej S7.



W marcu ubiegłego roku okazało się, że wniosek o najważniejsze pozwolenie – decyzję ZRID – trzeba będzie złożyć od nowa, ponieważ poprzedni pozostał bez rozpatrzenia, nie mając pozytywnego uzgodnienia GDDKiA. Tymczasem ceny materiałów budowlanych i robocizny poszły w górę i m.in. dlatego Budimex domagał się od miasta większych pieniędzy na realizacje inwestycji.

 

Rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej ma polegać na kompleksowej modernizacji i poszerzeniu 3 km odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta do tzw. drogi głównej mającej po dwa pasy w każdym kierunku.

 

Dobudowana zostanie druga jezdnia, a także przebudowane istniejące skrzyżowania, wymieniona infrastruktura techniczna, oświetlenie, sygnalizacja świetlna chodniki, wybudowane będą ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i perony przystankowe. Istotnym elementem projektu będzie też komponent związany linią tramwajową biegnącą do Wzgórz Krzesławickich. W ramach kontraktu planuje się przebudować pętlę końcową oraz część torowiska. Przy pętli powstanie terminal autobusowy.

 

Podpisany na początku 2018 roku kontrakt z firmą Budimex SA zakładał również rozbudowę do czterech pasów 160 m odcinka drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa, na terenie miejscowości Prusy.




Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane