Plany Zarządu Inwestycji Miejskich dotyczące Nowej Huty
2023 rok to finał największych inwestycji na północy, ale też start robót budowlanych w przypadku projektu, który ma poprawić płynność wyjazdu na Proszowice. – Spodziewamy się, że około połowy roku rozpocznie się rozbudowa pierwszego z odcinków ul. Kocmyrzowskiej, od węzła Grębałów do skrzyżowania Bukszpanowa-Kantorowicka. W ramach tego zadania, realizowanego we współpracy z GDDKiA, przebudowane będzie także torowisko i pętla tramwajowa, gdzie powstanie terminal dla autobusów – wylicza dyrektor Szewczyk.
ZIM nie tylko buduje, ale też przygotowuje duże zadania infrastrukturalne. Na koniec tego roku mocno zaawansowane powinny być też duże zadania we wschodniej części Krakowa. Chodzi o trasy Ciepłowniczą i Nowobagrową wraz z liniami tramwajowymi. W obu przypadkach na koniec roku planuje się złożenie wniosków o decyzję środowiskową.
– W tym roku chcemy też uzyskać decyzję środowiskową dla pierwszego etapu budowy premetra – zapowiada Łukasz Szewczyk. Chodzi o odcinek pomiędzy Domem Handlowym Wanda, a ul. Piastowską. Trasa liczy prawie 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 estakada. Zakładany czas przejazdu to ok. 9 minut.
2023 rok to kontynuacja inwestycji kubaturowych, ale co ważne – rozpoczęcie nowych projektów. Nowym zadaniem jest budowa Młodzieżowego Ośrodka w Łuczanowicach – na ten rok zaplanowano opracowanie dokumentacji projektowej.
W 2023 roku Zarząd Inwestycji Miejskich zajmować się będzie w dalszym ciągu projektami żłobkowymi. ZIM planuje przygotować do modernizacji żłobki na os. Willowym.
W tym roku zakończy się budowa remizy dla OSP Przewóz – to jeszcze wiosną. W planach jest też modernizacja ogrodzenia strażnicy w Przylasku Rusieckim.
Inf. ZIM
Komentarze
Nie dodano jeszcze komentarzy.