Aleja Andersa bezpieczniejsza dla pieszych

Dbając o bezpieczeństwo mieszkańców, miasto systematycznie, każdego roku instaluje między innymi dodatkowe oświetlenie przejść – tak, aby piesi byli lepiej widoczni dla kierowców. W tym roku takie dodatkowe oświetlenie zainstalowano przy przejściach dla pieszych na al. Andersa.

Na bezpieczeństwo pieszych składa się wiele czynników. Od widoczności, niezależnie od pory roku, po dobrze zaprojektowaną infrastrukturę – zbyt wiele pasów ruchu dla samochodów nie ułatwia przejścia i może realnie zagrażać bezpieczeństwu.

 

Doświetlanie przejść to jedno z priorytetowych działań miasta. Zainstalowane teraz doświetlenie przejść jest kontynuacją wprowadzonych przez miasto w maju ubiegłego roku rozwiązań infrastrukturalnych, poprawiających bezpieczeństwo w rejonie przejść dla pieszych na ul. Andersa. Dzięki temu kierowcy lepiej widzą pieszego, który chce przejść przez jezdnię.

 




 

Poprzez wprowadzanie różnego typu zmian, możliwe będzie ograniczenie do minimum niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W ramach takich działań miasto wprowadza np. nowe oświetlenie, linie akustyczne, wyspy azylu, buspasy czy optyczne zwężenia jezdni przed przejściami. Dzięki temu mieszkańcy, niezależnie od tego, jaką formę podróży preferują, bezpiecznie dotrą do celu.

 

Statystyki wypadków z al. Andersa potwierdzają, że zrealizowane zmiany spełniają te założenia. Porównując dane wypadkowości za czas od 1 czerwca 2019 do 1 czerwca 2020 r. (przed wprowadzeniem pierwszych zmian), z okresem od 1 czerwca 2020 do 1 czerwca 2021 (po wdrożeniu zmian), zauważyć można spadek liczby wypadków – z 16 do ośmiu. Podobnie sytuacja wygląda z liczbą zdarzeń drogowych z udziałem pieszych: spadła z dziewięciu do trzech, mniej jest również zdarzeń o poważnym przebiegu.

 

 

inf.zdj. Miasto Kraków

 




Polecane Video

Komentarze

nhl 3.12.21, 14:57:18

Kto wymyślił przystanek końcowy linii 501 pod technikum mechanicznym ? Autobusy stojące przy Bulwarowej blokują pas ruch w kierunku centrum , jeżeli dodamy do tego przejście dla pieszych tuż obok robi się nieciekawie . Poraża głupota pomysłodawcy tego pomysłu a najprawdopodobniej chodzi o to by 501 nie jeździł pod kombinat , zawsze to pasażerowie odbiją jeden bilet więcej . W chwili obecnej to najbardziej niebezpieczne miejsce w tym rejonie .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *