Tramwaj do Mistrzejowic – mniej ekranów akustycznych

Miasto przekonuje, że dla inwestycji związanej z budową linii do Mistrzejowic priorytetem jest ochrona środowiska. Aby jeszcze bardziej zadbać o ten aspekt, władze miasta zwróciły się do partnera prywatnego o ponowne przeanalizowanie założeń technicznych ochrony akustycznej wynikających z wydanej decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

Celem ponownej analizy miało być znalezienie sposobu na ograniczenie projektowanej liczby ekranów akustycznych, co miało przełożyć się na mniejszą ingerencję w istniejącą zieleń, ograniczenie ruchu pojazdów. Dane z analizy potwierdziły, że zachowanie przekroju 1×1 w rejonie ul. Meissnera (tak jak obecnie) obniży poziom hałasu i pozwoli osiągnąć rezultaty, których oczekują mieszkańcy.

 




19 maja podpisany został dokument, który umożliwi w przeciągu kilkunastu tygodni podpisanie aneksu do umowy. Znajdą się w nim zapisy, dzięki którym projektant uwzględni m.in. mniejszą liczbę ekranów akustycznych.

 

– Inwestycja ma być w sposób maksymalny ekologiczna, przyjazna dla środowiska, a przede wszystkim dla mieszkańców. Projektowane rozwiązania ograniczą ruch pojazdów. Wsłuchujemy się w głos krakowian i wyciągamy wnioski – podkreśla Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

 

Nowa organizacja ruchu w stosunku do tej która była planowana, spowoduje zmniejszenie ruchu oraz zmianę jego struktury.

 

Główne elementy podpisanego polecenia zmiany, które teraz partner prywatny zmieni w rozwiązanie projektowe to:

 

  • Przyjąć przekrój poprzeczny ulicy zgodny z obecną stałą organizacją ruchu tj. 2×1 plus pasy postojowe. Należy przyjąć szerokość jezdni 6,5 m łącznie na odcinkach prostych. Za jezdnią wzdłuż miejsc postojowych należy wykonać opaskę szerokości użytkowej 0,75 m. Zaprojektowany obecnie chodnik służący do obsługi miejsc postojowych należy przeznaczyć na teren zielony
  • Uwzględnić zastosowanie przez przewoźnika nowoczesnego taboru tramwajowego oraz monitorować stan techniczny wózków taboru tramwajowego
  • Uwzględnić ograniczenia w ruchu dla pojazdów ciężkich oraz wprowadzić flotę autobusową – elektryczną
  • Uwzględnić w miejscach szczególnie narażonych na zwiększony poziom hałasu zmianę nawierzchni – na nawierzchnię o podwyższonych parametrach wygłuszających hałas.

 

Dopiero po uwzględnieniu tych zmian w dokumentacji projektowej będzie można odpowiedzialnie wskazać ostateczną liczbę ekranów akustycznych. Przestrzeń ta potencjalnie w przyszłości będzie mogła być wykorzystana pod nasadzenia drzew i krzewów.

 

inf. Miasto Kraków




Polecane Video

Komentarze

kl 23.05.22, 11:08:17

Obecnie ekrany akustyczne w wielu miejscach tworzą swoiste tunele , rezonans dźwiękowy jest przez nie wręcz jest wzmacniany , a co do badań , to wynik jest taki jak chce zlecający , bo płaci . Tu nie chodzi o ochronę mieszkańców przed hałasem , a o ochronę producentów ekranów przed upadkiem . Ekrany to ani ładne , ani pożyteczne , lepszym rozwiązaniem byłyby gęste nasadzenia roślinne , drzew , krzewów , ale koszt utrzymania i dbania o zieleń jest o wiele wyższy niż postawienie jednorazowo klocków ekranowych . Miasto zamiast zainwestować w metro ( dwie nitki przecinające miasto ) i do tego tworzyć siatkę połączeń , woli brnąć w tramwaje i autobusy . Żadnej wizji na przyszłość , liczy się tylko dziś , takie myślenie rodem z PRL-u . Rządzą nami " janusze " z poprzedniej epoki bez nowoczesnej wizji miasta .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *