Nowohuckie junaczki opowiedziały jak budowały swoje miejsce na ziemi

W sobotę wieczorem razem z twórcami widowiska przenieśliśmy się 70 lat wstecz, do początków Nowej Huty. Posłuchaliśmy, pośpiewaliśmy i spróbowaliśmy razem uchwycić ulotną – i może choć odrobinę kobiecą – istotę nowohuckiego ducha.

Portrety nowohucianek powstały na bazie reportaży Renaty Radłowskiej pt. „Nowohucka telenowela”. W spektaklu wystąpiły aktorki zawodowe i amatorski chór kobiet.

 

  • adaptacja i reżyseria: Jakub Roszkowski
  • scenografia i kostiumy: Anna Maria Karczmarska
  • muzyka: Dominik Strycharski
  • obsada: Natalia Chmielewska, Weronika Warchoł, Agnieszka Przepiórska, Wanda Skorny oraz Maria Bareła, Barbara Dziedzic, Janina Hanka Napora, Nina Zarzycka-Bem, Barbara Borkowska, Ewa Michałowicz, Grażyna Ladra, Iza Szalewska, Ewa Skolias, Jadwiga „Jagoda” Jamińska



Również w sobotę, 24 sierpnia, tym razem na scenie Łaźni Nowej, została zaprezentowana opera „Dydona i Eneasz”, która powstała dzięki współpracy choreografki Natalii Iwaniec i Capelli Cracoviensis.

 

Natalia Iwaniec jest pierwszą w Polsce dyplomowaną nauczycielką gaga – autorskiej metody ruchu wymyślonej przez izraelskiego choreografa Ohada Naharina. Muzyczna i taneczna opowieść o miłości i przeznaczeniu, instrumenty dawne, barokowe brzmienia, śpiew operowy. Opera „Dydona i Eneasz” jest wydarzeniem towarzyszącym Bulwar[t]u sztuki.

 

Fot: Robert Stelmach




Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane