Miasto planuje przebudowę al. Solidarności. Radni wyszli na ulice z… miarką

Kilkoro nowohuckich radnych 23 lipca w ramach protestu przebudowy al. Solidarności wyszła na ulice by mierzyć i sprawdzać założenia projektu, który miasto chce wprowadzić. Chodzi o obawy, że tak radykalna przebudowa doprowadzi do zmniejszenia miejsc parkingowych.

Projekt sprowadza się do zrobienia jednego pasa jezdni i zaniżenia miejsc postojowych zmniejszając o 100 miejsc. My radni nie zgadzamy się z tą propozycją – mówi Bogumiła Drabik.




 

Zarząd Dróg Miasta Krakowa przedstawił niedawno plan modernizacji alei:

 

Odcinek alei od placu Centralnego do skrzyżowania z ul. Bulwarową będzie jak dotychczas dwujezdniowy z torowiskiem tramwajowym w osi ulicy. Na torowisku zostanie zachowana zielona nawierzchnia. Zmieniony zostanie układ parkowania, na ukośny lub równoległy przy jednoczesnym wykorzystaniu części jezdni – co wpłynie na poprawę widoczności i bezpieczeństwo kierowców. Obecne skrzyżowanie typu agrafka z ul. Bulwarową zostanie zastąpione skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną. Powstaną drogi dla rowerów w rejonie skrzyżowań stanowiących połączenie między północną i południową częścią al. Solidarności.

 

 

Inwestycja ma objąć także  budowę zatok autobusowych i przebudowę ciągów pieszych. Nowohuccy radni zauważyli jednak, ze tak radykalna zmiana doprowadzi do zmniejszenia miejsc parkingowych co będzie nie tylko utrudnieniem dla mieszkańców, ale i odbije się negatywnie na drobnych przedsiębiorcach w rejonie ulicy. Radni Stanisław Moryc,Bogumiła Drabik, Tomasz Kudelski, Mariusz Woda, Beata Poszwa,Rafał Brzeziński zorganizowali wizję na której weryfikowali propozycje projektowe dotyczące remontu al. Solidarności.

 

Radni Bogumiła Drabik, Stanisław Moryc i Edward Porębski złożyli wspólną interpelację.  Urzędnicy są nieugięci ale my również, dlatego walczymy do końca. – zapewnia Drabik.

 

Zdj. Bogumiła Drabik



Polecane Video

Komentarze

nhl 24.07.21, 21:24:06

Jako mieszkaniec NH mam dość rozjeżdżanych trawników , pomysł miasta dobry . Główna ulica nie powinna być parkingiem . Już zepsuliście reprezentacyjną Aleję Róż wycinając zieleń i robiąc parkingi po obu stronach . Miasto powinno usprawniać komunikację zbiorową , zbudować metro i obrzydzać korzystanie z samochodów . Niech ci " bezradni radni " lepiej zabiorą się do pracy np. linia 501 powinna kończyć się pod kombinatem , bo tam gdzie kończy się obecnie tamuje ruch i stwarza niebezpieczeństwo .

hutnik 25.07.21, 14:36:21

A ty lecz się na nogi , bo na głowę to już zdecydowanie za późno !

Co z tym?? 26.07.21, 17:24:55

Tam jest dziwny przystanek autobusowy, przed Technikum Mechanicznym. Nagle kierowcy ściskają się w czasie jazdy dwoma pasami obok siebie, bo na jednym pasie ruchu stoi sobie w najlepsze autobus. Tak jakby nie można było tego przystanku przesunąć z jezdni do zatoki. Na która jest tam dużo miejsca. Tam jadąc pasem po lewej stronie jezdni, czyli też do skrętu przez agrafkę, łatwo o przytarcie przez samochod, któremu nagle zwęża się w czasie jazdy ten pas.

Grzeg 3.08.21, 21:44:05

Ręce opadaja! Czy przyjdzie jakieś otrzeźwienie i ktoś w końcu zastopuje ten trynd zwężania jezdni, likwidowania miejsc parkingowych, szykanowania użytkowników aut, zmuszania mieszkańców do przesiadania się na rowery. Jak mojego "staruszka" dowiozę w ważne dla niego miejsca w mieście (przychodnia, rehabilinacja, apteka, spotkania z bliskimi) na ramie rowera?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *