Czy w tym roku rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S7 przez Nową Hutę?

Uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji drogowej i rozpoczęcie budowy – to tegoroczny plan dla nowohuckiego odcinka drogi ekspresowej S7. Nową trasą wylotową z Krakowa kierowcy pojadą jednak najwcześniej w roku 2022. Koszt tej inwestycji to ponad miliard złotych.

Umowę na zaprojektowanie i realizację drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Widoma (w tym jest fragment biegnący przez Nową Hutę) podpisano we wrześniu 2018 roku. Kontrakt dostała włoska firma Salini Impregilo S.p.A. Jego wartość to ponad 1,07 mld złotych.

 

Czy to opóźnienia?

Na wywiązanie się z umowy, czyli wykonanie projektów i wybudowanie 18,3 km nowej trasy, wykonawca dostał 34 miesiące. Od zawarcia tej umowy mija prawie16 miesięcy, a inwestycja nadal jest na etapie projektów. Wszystko przez konieczność dokonania wielu uzgodnień z miejskimi i państwowymi instytucjami.



Dopiero trzy tygodnie temu został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Nawet jeśli urzędnicy wojewody w ekspresowym tempie przeanalizują wszystkie dokumenty i nie będzie w nich żadnych braków, to wydania zgody na realizację inwestycji drogowej można spodziewać się najwcześniej w połowie tego roku. A to będzie oznaczać, że na samą budowę pozostanie około roku. Wybudowanie ponad 18 km nowej drogi z wieloma wiaduktami, przekładkami kabli i rurociągów jest praktycznie niemożliwe.

 

Ale bardzo prawdopodobne jest rozpoczęcie jeszcze w tym roku robót budowlanych. A one przyniosą ogromne utrudnienia komunikacyjne w północnej części Nowej Huty.

 

Którędy pobiegnie S7

 

Projektowany właśnie fragment drogi S7 zaczyna się tam, gdzie dziś kończy się dwupasmowa wschodnia obwodnica Krakowa. Droga zostanie podciągnięta do al. Solidarności, przetnie ją i dalej pobiegnie równolegle do ul. Ujastek i lekkim łukiem w rejonie ul. Wąwozowej wejdzie w ul. Łowińskiego.

 

Na przecięciu z ul. Kocmyrzowską przewidziany jest pierwszy węzeł: Kraków – Grębałów, dawniej nazywany węzłem Kocmyrzowskim. W tym miejscu powstanie aż 5 wiaduktów umożliwiających bezkolizyjne wjazdy na S7 i zjazdy z niej – w różnych kierunkach.

 

Dalej droga S7 będzie się ciągnąć wzdłuż ul. Łowińskiego aż do ul. Sandora Petofiego, gdzie powstanie węzeł Kraków – Mistrzejowice. Będzie to tzw. węzeł zintegrowany, co oznacza, że zjazdy i wyjazdy będą w dwóch blisko siebie położnych miejscach – pierwsze to rejonie ul. Petofiego i Okulickiego, drugie – okolice Mistrzejowickiej, Zesławickiej i Morcinka.

 

Następnie droga ekspresowa S7 pobiegnie na północ, a kolejne zjazdy przewidziane są w okolicy Zastowa i Grabowa.




Polecane Video

Komentarze

Greg 23.01.20, 10:22:13

Czy wstawienie mapki to dla Was problem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane