Polsko-tureckie konsorcjum ma kontynuować budowę trasy S7 z nowohuckim odcinkiem

Według umowy węzły drogowe na terenie Nowej Huty mają zostać wybudowane do 31 miesięcy, a fragment ulicy Kocmyrzowskiej do 34 miesięcy. Wykonawca prac ma być turecka firma Gulermak i Mosty Łódź.

Spośród sześciu firm i konsorcjów, które złożyły oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę turecko-polskie konsorcjum: Gulermak i Mosty Łódź. Koszt prac wyniesie 1,5 mld zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru wykonawcy. Jeżeli nie będzie odwołań umowa zostanie podpisana i prace zostaną rozpoczęte. Z wcześniejszym wykonawcą tego odcinka rozwiązano umowę, ponieważ nie wywiązywał się z terminów zapisanych w kontrakcie.

 

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń.

 



– W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna – mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie.

 

Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

 

Zakres zadania nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7 czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

 

Wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z wymaganiami przetargowymi mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

 

  1. odcinek nr 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,
  2. odcinek nr 2 miejski – 31 miesięcy od zawarcia umowy,
  3. odcinek nr 3 Kocmyrzowska – 34 miesiące, jeżeli GDDKiA będzie wykonywać roboty na tym odcinku (na mocy porozumienia z Miastem Kraków).

Wizualizacja: GDDKiA




Polecane Video

Komentarze

GG 9.05.21, 9:46:33

No, pożyjemy, zobaczymy. Wschód Krakowa jak zwykle na końcu.

Marek 15.05.21, 22:31:54

Zjazd z S7 na POK (Północna Obwodnica Krakowa) to nieporozumienie. Ciasny ślimak zwężający ruch z trzech do jednego pasa stworzy olbrzymie korki. Przykładem jest zjazd z A4 na "zakopiankę" od strony Tarnowa. Proponowane rozwiązanie jest wadliwe. Tak nie prowadzi się ruchu na mającej powstać "autostradowej" obwodnicy Krakowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *