Rozpoczęła się budowa północnej obwodnicy miasta. Z trasą S7 połączy ją węzeł w Mistrzejowicach
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Obiekt w Mistrzejowicach zostanie wybudowany w ramach budowy S7 na odcinku Kraków – Widoma. Węzeł będzie łączył trasę z drogą ekspresową S7, która również jest w trakcie budowy.
Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. Powstaną tunele pod Prądnikiem i Zielonkami o długości 653 m, pod wzgórzem w Batowicach o długości 496 m oraz pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa postanie niewielki obiekt tunelowy o długości 95 m. W ciągu trasy ekspresowej powstanie 27 obiektów inżynierskich, 4 km murów oporowych oraz 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów.
Wybudowane zostaną węzły: Modlnica – do istniejącego węzła dobudowane zostaną cztery łącznice; Zielonki – węzeł na skrzyżowaniu POK S52 z ulicami : Na Zielonki, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną przez samorząd wojewódzki Trasą Wolbromską; Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK7 i al. 29 Listopada; Batowice – w miejscu skrzyżowania S52 i drogi powiatowej 2293K (ul. Karola Wojtyły). Droga będzie poprowadzona także w wykopach i na nasypach. Wykopane zostanie 1,3 mln metrów sześciennych gruntu, a na nasypy zużyte będzie 800 tys. metrów sześciennych gruntu.
W pierwszej kolejności wykonawca musi wykarczować roślinność i zrobić drogi technologiczne, po których będą się poruszały pojazdy budowy. Archeolodzy już pracują na budowie, poszukując świadectw przeszłości tych ziem.
Fot: małopolska.pl
Komentarze
Nie dodano jeszcze komentarzy.
Dodaj komentarz