Polsko-tureckie konsorcjum ma kontynuować budowę trasy S7 z nowohuckim odcinkiem

Według umowy węzły drogowe na terenie Nowej Huty mają zostać wybudowane do 31 miesięcy, a fragment ulicy Kocmyrzowskiej do 34 miesięcy. Wykonawca prac ma być turecka firma Gulermak i Mosty Łódź.

Spośród sześciu firm i konsorcjów, które złożyły oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę turecko-polskie konsorcjum: Gulermak i Mosty Łódź. Koszt prac wyniesie 1,5 mld zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru wykonawcy. Jeżeli nie będzie odwołań umowa zostanie podpisana i prace zostaną rozpoczęte. Z wcześniejszym wykonawcą tego odcinka rozwiązano umowę, ponieważ nie wywiązywał się z terminów zapisanych w kontrakcie.

 

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń.

 



– W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna – mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie.

 

Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

 

Zakres zadania nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7 czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

 

Wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z wymaganiami przetargowymi mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

 

  1. odcinek nr 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,
  2. odcinek nr 2 miejski – 31 miesięcy od zawarcia umowy,
  3. odcinek nr 3 Kocmyrzowska – 34 miesiące, jeżeli GDDKiA będzie wykonywać roboty na tym odcinku (na mocy porozumienia z Miastem Kraków).

Wizualizacja: GDDKiA




Polecane Video

Komentarze

GG 9.05.21, 9:46:33

No, pożyjemy, zobaczymy. Wschód Krakowa jak zwykle na końcu.

Marek 15.05.21, 22:31:54

Zjazd z S7 na POK (Północna Obwodnica Krakowa) to nieporozumienie. Ciasny ślimak zwężający ruch z trzech do jednego pasa stworzy olbrzymie korki. Przykładem jest zjazd z A4 na "zakopiankę" od strony Tarnowa. Proponowane rozwiązanie jest wadliwe. Tak nie prowadzi się ruchu na mającej powstać "autostradowej" obwodnicy Krakowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane