Markiza na nowo zabłysła na Placu Centralnym – ale bez rąbka u spódnicy [ZDJĘCIA]

Krakowskie Biuro Festiwalowe, do którego należy neon cukierni „Markiza”na rogu placu Centralnego i os. Centrum A uruchomiło znak rozpoznawczy dzielnicy. Pierwszej nocy neon świecił w całej okazałości. Następnego wieczoru nie świeciły już szklane rurki części spódnicy "Markizy".

 

Początkowo uruchomienie neonu planowano pod koniec 2019 r. Ostatecznie „Markiza” zabłysła na początku czerwca tego roku. Koszt zużycia prądu przez świecący neon, pokrywany będzie przez Biuro.  Rocznie będzie to ok 2 tys. zł.



Przedstawiciele Biura wyjaśniają, że przy idealnych warunkach, tzn. w przypadku braku awarii, dodatkowym kosztem jest tylko coroczny przegląd sprawdzający stan instalacji, rzędu kolejnych 2 tys. zł. Do tego dochodzi koszt usuwania awarii – dotychczas, przed obecnym serwisem, wypadek taki zaszedł jedynie raz i kosztował ok. 3000 zł.

 

„Nie sposób przewidzieć ile takich sytuacji może wydarzyć się w przyszłości.” – informuje KBF.

Neon „Markiza” zaprojektował znany grafik i projektant Wiktor Skulicz, twórca Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie.




Polecane Video

Komentarze

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze Wiadomości

Najczęściej czytane